~TiK..ToK ~

Cuteki cute

Friday, August 17, 2007

muhasabah diri

:-< urghhh...ape ungkapan yg nk digambarkan perasaan time nih..berserabut..sunyi..sayu..mcm2 mende ade dlm kepala ni..tak terluah rsnya..fikir tentang kehidupan..ttg ms depan..ms lampau..mcm2..

kdg2 terpk apa yg dah aku buat dlm hidup nih..selain dr hari2 lalui mende sama..pegi keje..blk keje..duk umah..pk ms depan..mkn..tido..hidup ni boring kan..tp istilah boring dlm kehidupan nih..adalah utk org yg x pandai nk manfaatkan masa dan ruang yg ade utk sesuatu yg bernilai..ya Allah..berikanlah cahaya disegenap ruang dan masa yg telah diberikan kepada hambamu ni..."mungkin aku contoh hamba2 NYA yg x pandai nk manfaatkan ms dan ruang yg telah DIA berikan"..:((

kadang2..tengok life org sekeliling..terdetik dlm hati..bestt nya jd mcm dia..tp kita x sedar yg setiap org ade life masing2..dan life tu seme x sama..mungkin pd ms yg sama..ade org lihat diri kita dan kata..best nya boleh jd mcm dia..betul x...

aku selalu b'fikir..smpi bila idup nak mcm nih...ms depan nanti..mcm mana la idup aku..sape la yg akan hadapi hr2 mendatang bersma aku..persoalan2 nih la yg slalu sgt berlegar dlm kepala otak aku 2-3 menjak nih..kdg2 rs nak jer..hentikan jap masa..pastu nk tukar jd org lain..jadi org yg org tak tau kisah silam aku..kisah hidup aku..totally different..kenal org baru..hidup baru..tp mustahil kan..

baru je jap td aku ade baca blog kwn aku..something yg sedarkan aku sesuatu..tentang pencarian..tentang persoalan..tentang kehidupan..tp still aku x dpt jawapn...mcm mana nihhhh...berkenaan ngan jodoh hidup..tgk org kahwin..rs nk kawin..tp betul ke hidup lps kawin menjamin kebahagiann..nak carik org yg sayang kita..leh terima kita seadanya..leh terima family dan kita pun suka dia dan harap bleh hidup semati dgn kita.."ada ke lelaki mcm tu skang"..tu seme persoalan yg takde jwpn...yg aku bleh ckp bila org tanya.."takde jodoh lagi"..'dah smpi jodoh aku kawin"...tp jodoh yg dimaksudkan tu..aku kena carik ke..atau dia akan dtg sendirik ke..atau mmg dah ade dpn mata..tp aku tak perasan..atau aku perasan..tp buat2 tak tau...mmg susah kan..

tu baru sikit topik yg ade dlm kepala nih..x pasal keje lagi..ngan karenah org sekeliling...dgn tanggungjwab utk diri sendirik..mcm2...tapi aku hanya harapkan..agar kekuatan yg Allah dah bagi pd aku ni..aku blh gunakan utk hal2 yg mmg mmenigkan kepala nih..AMIN...

emm sorry la..mcm terpanggil nk luahkan isi hati kat sini..harap boleh clear sikit mind nih..:)

oklah..stop dulu...nanti smbung blk..daaaaa...

0 comments:

Post a Comment